Els colors tenen un impacte molt fort en nosaltres, i ens poden fer veure les coses de diferents maneres. Això ha estat comprovat per diversos estudis.
Louis Cheskin va fer un seguit d'experiments, en els quals donaba a provar productes (que eren iguals) en diferents envassos, i la opinió dels consumidors canviaba molt depenent del color de l'envas.
Segons un estudi de Kissemetrics molt bona part que rebem de la informació després de veure algua cosa es gràcies al color.
Alexander Schaus, va comprovar per exemple que el color rosa pot reduír la tensió, després de pintar les cel.les de presons militars d'aquests colors.
Johannes Itten i Josef Albers van arribar a la conclusió de que el verd ajuda a tolerar el dolor.
Carl Warden i Ellen lynn van veure que el color negre donava als objectes una sensació de ser pessat.
Morton Walker i Gerald Faber Birren van estudiar molt profundament el color vermell i l'efecte que produeix. Van descobrir que augmenta la adrenalina, i fins i tot es dispara la gana. (En canvi el blau té un efecte més relaxant).
Moir, a l'any 1936, va fer un estudi en el qual posaba colorants (que no tenien cap gust) impropis a certs menjars, i la gent que els va tastar van trobar-se malament i fins i tot van tenir vòmits.
Com el color té tant de impacte en nosaltres, les empreses, en les seves campanyes publicitàries, fan molt de joc amb aquests.
El color és una eina fundamental a nivell sensorial, i pot transemetre quasi tanta informació com les imatges en si.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada